Babynest

Jag har varit ganska tveksam till dessa babynest. Har inte riktigt förstått varför man ska ha dem. Men efter att ha läst lite om dem så har jag nu börjat att se fördelarna med dem. Och då jag behöver fylla dagarna med något så tog jag mig an att försöka mig på att göra ett eget.
Sagt och gjort började jag spana på nätet efter en bra beskrivning och tillsut hittade jag en utmärkt beskrivning på http://lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan/2010/august/har-sytt-ett-babynest.html Men i denna beskrivning var de flesta sömmarna synliga. Det tilltalar inte mig så jag modifierade om mönstret något så att mina sömmar inte syns och de som syns är ordentligt snygga.
Än så länge har de inte kostat mig ett öre att göra då jag hade en del tygbitar här hemma. De är klara så gott som på fyllningen. Går bara och väntar på att någon vill köra till IKEA så jag kan handla billiga kuddar och fylla babynesten med vadden från dem.
Men, men här kommer resultatet i bilder:
En ljus och en mörk blev det av tyger som bara låg i garderoben
=)
Ja vitt är kanske inte den bästa färgen för en liten bebis, men botten är i jeans så den är slitstark i alla fall. Det mönstrade tyget är tyg som blivit över när jag har sytt ett lapptäcke i julas.
Jag älskar tyget som jag har använt till kanten på detta babynestet. Tyvärr var detta sista biten som precis räckte till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback