Väldigt försenat inlägg

Tittade i kameran igår... oj då där fanns ju bilder som jag hade tagit under tiden som jag gjorde mina julkort i tanke på att jag skulle göra ett inlägg om dem... hoppsan.
 
Men men, nu förstör jag i alla fall ingen överraskning utan visar dem i efterhand :)
 
Då jag skulle massproducera i år igen. 20 handgjorda känns ibland som en evighet. Jag hade planerat sedan lillan kom hur jag skulle utforma dem. Ville göra demsjälv,men ändå ha med en bild på henne. Så jag har gått från ett vanligt flipp-flopp kort, till en variant utav flipp-flopp vikningen till vanlig vikning och till sist landade jag i herringbone tekniken. På så vis blev inget likadant, men alla gjordes på samma vis =)
 
Vet ni inte varherringbone teknik är så kan ni spana in denna video på youtube som visar hur man skapar herringtone mönstret här.
 
och här kommer bilder från mina timmar vid köksbordet med liten på golvet
 
Band, stämplade hälsningar, distresser, saxar...
 
Kan ärligt säga att jag har nog aldrig blivit så nöjd med insidan på ett kort tidigare, denna teknik med embossing blev riktigt fint och kortet kändes arbetat.
 
Högen börjar ta form
 
Bilden inne i korten.
Alla mina flickor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback