Loppisfynd

Ja på loppisar kan man hitta mycket. Själv har jag fyndat dessa gamla kastruller och kärl. Har haft dem i källaren utan att riktigt veta vad jag skulle göra med dem. Sedan kom jag på att jag skulle plantera i dem.
Det blev planteringar i rött och vitt. Inspirerad utav jordgubbsplantor, med deras vita blommor som sedan blir röda bär. Därför blev det också en smultronplanta med i blomgrupperna.
Jag har sedan dekorerat med krossade terrakotta krukor för att göra det hela lite mer intressant.
Här syns alla tre planteringarna. Ett lock fick bli bakgrunden till den stora gruppen.
En söt skylt som har tappat sitt fäste passade in bra i färgerna.
Månads smultron, spännande att se om det blir några bär.
Här är mina krossade terrakotta krukor. Det bästa med att göra det själv är att man kan bestämma hur stora eller små skärvor man vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback