Symaskinen går varm

Har hunnit med två klänningar på tre dagar, hastighetsrekord här hemma eller =) Har blivit ett förkläde och en klänning utav den nya modellen ,men i stretchtyg.
 
 
 
 
Ena sidan är det andra helt underbara flanelltyget
 
 
 
 
 
 
Andra sidan har jag satt ett svart bomullstyg och sedan ficka och kantat med flanelltyget. Inget att rekomendera för det blev ganska tjokt att göra kantband utav flanell.
 
 
 
 
 
jersey tyg i underbara pippi-mönstret. Jag är helt frälst i detta mönster och hade först tänkt göra dregglisar utav tyget, men då jag hade fått så pass mycket som en halvmeter med mig hem så räckte det till en klänning och en dregglis. Kommar även att göra matchande tights i det blåa stretchtyget som hon kan ha till sin fina klänning. Jag blev supernöjd med denna om det inte märks =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback