LO: Puppylove

Då jag inte riktigt har kommit igång med mitt tävlingsbidrag har jag lekt lite med en av mina favorit bilder på två av mina tjejer. Lillan är en månad på bilden och Doris var så försiktig. Hon vågade inte ens vrida på huvudet. Färgerna har jag plockat upp från pyjamasen.
 
Jag har även denna gång tillverkat lite egna blommor för att få ett mer arbetat uttryck på sidan. Hur lätt som helst. Ta ett organzaband, tråckla igenom med sytråd. Dra ihop och fäst en brad i mitten. Whola!
 
Fotomatta utav flera tunna remsor.
 
 
Har använt glossy accent på bradsen, det har inte torkat än men sedan blir det genomskinligt. Här ser man också mina handgjorda blommor utav organzaband.
 
 
Gamla brads, bland de första jag köpte
 
 
Materiallista
 
Echo Park - Hello summer - "little flowers" & "You´ve been flagged"
Paper Maze - Dottie Collection - "Orange dottie"
Cardstock - orange & ljusgrön
Distress ink - "vintage photo" & "dried marigold"
Brads
Blommor
Alfabet stickers
Glossy accent
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback