Ordförklaring

Har fått en förfrågan om vad LO betyder. För mig är det självklart, men så kom jag på att det är kanske inte alla som hänger med. Så liten ordförklaring idag.
 
LO- Layout:   Jag skulle vilja säga att layout är en srapbook sida, men efter att ha kollat lite på nätet så kan det även vara en gruppering av sidor som tillsammans bildar en scrapbook.
 
Brad:     dessa liknar så kallade kontors hållare som man trär igenom hålen i en bunt papper. De finns i många olika storlekar, former och färger. De används ofta som dekarationer och är allt som oftast i metall.
 
Altra:   När man scrapbookar annat än kort. Exempelvis askar, ramar osv.
 
Cardstock:  Är kraftigare, enfärgade papper som oftast används som bakgrundspapper eller fotomattor.
 
Charm:    Berlocker att dekorera sina layouter med
 
Fotomatta:  Gör du genom att använda pappersark under ex ett fotografi för att få det ”inramat”
 
Journaling:   Det är texten som skrivs på en layout. Förväxla inte med titel, journaling är en lite längre text som kan berätta något om bilden eller händelsen. Den kan vara antingen handskriven, stickers eller utskriven från en dator
 
Tags:    Adresslappar till dekorationer
 
Distress:   är både en typ av stämpeldyna men också en teknik för att göra så att något ser slitet och åldrat ut med hjälp utav dessa stämpeldynor.
 
 
 
Hoppas ni har blivit lite klokare =)

Kommentarer
ThinThin säger:

Jag blev minsann klokare ;) hihi tack

Svar: tack för att du undrade så jag fick göra detta inlägg :)
Memme

2012-09-23 | 13:10:23
Bloggadress: http://thinthin.myshowroom.se
Hanna säger:

Hoho, ja där ser man... Jag tänkte att barnet hade ett vackert namn...Lo...//Hanna

Svar: Hi Hi ja så det kan gå =)
Memme

2012-09-23 | 22:48:15
Bloggadress: http://wintergardensyrbestyr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback