Septembers månadsutmaning

Jag skulle ju vara med och tävla har jag tidigare sagt och nu äntligen är mitt bidrag klart.
Temat var att utgå från en stämpel och med temat återvinning, återanvända 3 saker.
 
 
Jag blev inspirerad att göra en Lo om att bli mamma, för mig var det magiskt och jag har länge inte vågat (varit rädd för förlossningen) men jag klarade det bättre än jag hade vågat tro. Så därför ser mitt bidrag utsåhär:   
 
 
 
 
Återvunna saker: textsidorna, blomman (ett hårspänne som jag målat med vit akrylfärg) kedjorna med berlocker (från ett halsband) kapsylen.
 
 
 
Här syns kapsylen som är fylld med glossy accent och som jag sedan lagt en berlock från halsbandet i. Blommorna har jag gjort själv ochåterigen använt en berlock som dekoration. Sedan syns lite av kedjan vid hjärtat.
 
 
Bokstäverna har jag målat med vit akrylfärg, sedan distressat lite och på med crackel accent.
 
 
Här har vi en närbild på hårspännet som jag har återigen använt vit akrylfärg på och sedan har jag klippt till en bit  av halsbandet så att det blev en berlock i var ända utav kedjebiten.
 
 
Textsidorna sitter nerstuckna bakom bilden för att jag ska kunna läsa dem när jag vill igen
 
 
Materiallista
Reprint - Roses and friends collection - "roses and friends"
Reprint - New England collection - "cape cod"
Cardstock - lila och ljuslila
Victorias Scrapbooking brads
Svart spets
Crackel accent
Glossy accent
Picket fence - Distress stain
Distress - lavendel
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
katarina säger:

så himla fint

2012-09-30 | 12:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback